Přehled premiér v září 2015

prehled-premier-v-zari-2015.doc

4. pátek
Moravské divadlo Olomouc - Činohra 
NEIL SIMON: DROBEČKY Z PERNÍKU 
Překlad: Ivo T. Havlů, Režie: Bogdan Kokotek, Scéna: Bogdan Kokotek, Kostýmy: Eva Kotková, Dramaturgie: Markéta Machačíková 
Předpremiéra 26. 6. 2015.


Divadlo loutek Ostrava - Operní studio Národního divadla moravskoslezského Ostrava
EDVARD SCHIFFAUER: VRAŤ NÁM, PTÁKU, HASTRMANA 
Libreto: Ivan Binar, Režie: Václav Klemens, Výprava: Tomáš Volkmer, Hudební nastudování: Lenka Živocká, Edvard Schiffauer, Pohybová spolupráce: Jana Tomsová 
Opera je o hodném vodníkovi, který se ve škole špatně učil, a tak má v hrnečcích místo lidských duší zavařené ovoce a zeleninu. Napsali ji český spisovatel a někdejší redaktor rádia Svobodná Evropa Ivan Binar (*1942) a ostravský hudební skladatel Edvard Schiffauer (*1942) v roce 1972, když byli společně vězněni v Borech u Plzně za politické pobuřování, kterého se dle tehdejších orgánů dopustili v představení ostravského studentského divadla Pod okapem. Opera se poprvé dostala na jeviště až po pádu totality, v provedení Dismanova rozhlasového dětského souboru.


6. neděle
Slezské divadlo Opava - Činohra     (První provedení) 
JAN KARAFIÁT - JAKUB STRÁNSKÝ - HANA GRIGARCZIKOVÁ: BROUČCI 
Režie: Jakub Stránský, Výprava: Michal Hejmovský jh., Hudba: Richard Mlynář, Texty písní: Roman Groszmann, Dramaturgie: Alžběta Matoušková 


10. čtvrtek
Národní divadlo Brno - Činohra (Reduta Brno) 
IRA LEVIN: VERONIČIN POKOJ     (Česká premiéra) 
Překlad: Jitka Sloupová, Úprava: Ilona Smejkalová, Dodo Gombár, Helena Michková, Režie: Dodo Gombár, Výprava: Eva Jiřikovská, Hudba: David Rotter , Dramaturgie: Ilona Smejkalová, Produkce: Eva Janigová 
Premiéra odložena ze 7. května na 10. září 2015.

Divadlo Kalich Praha  
MIRO ŽBIRKA - JÁN ĎUROVČÍK - PETER PAVLAC - KAMIL PETERAJ: ATLANTIDA           (První provedení) 
Režie: Ján Ďurovčík, Choreografie: Ján Ďurovčík, Scéna: Martin Černý, Kostýmy: Zuzana Straková, Hudební spolupráce: Lubomír Dolný, Produkce: Hamlet Production, a. s. 
Muzikál s největšími hity Mira Žbirky.


Národní divadlo Praha  - Činohra 
JIŘÍ TRAXLER - MARTIN VAČKÁŘ - ONDŘEJ HAVELKA: V RYTMU SWINGU BUŠÍ SRDCE MÉ    (První provedení) 
Režie: Ondřej Havelka, Choreografie: Jana Hanušová, Janek Kabelka, Scéna: Martin Černý, Kostýmy: Kateřina Štefková, Hudba: Jiří Traxler, Alfons Jindra, Jan Šíma, Jaroslav Ježek, Aranžmá a hudební nastudování: Jakub Šafr, Juraj Bartoš, Dramaturgie: Marta Ljubková, Martin Urban 
II. premiéra 11. 9. 2015.
V roce 1980 vyšly v kanadském exilovém nakladatelství manželů Škvoreckých paměti Jiřího Traxlera Já nic, já muzikant, v roce 2008 pak nová kniha s názvem Já nic, já muzikant... na penzi. Nejsou jen svědectvím o mimořádné osobnosti pamětníka a „nejlepší memoárovou literaturou“, jak o knize psal Škvorecký. Je to také svědectví o střetnutí svobodného ducha jazzu-swingu se dvěma totalitními režimy, svědectví o nerovném souboji lidské svobodomyslnosti vyjádřené hudbou s tendencí spoutat člověka a ovládnout jeho mysl i činy.


11. pátek
Divadlo na Vinohradech Praha  
JAN VEDRAL: KAŠPAR H. (DÍTĚ EVROPY) 
Režie: Natália Deáková, Scéna: Lukáš Kuchinka, Kostýmy: Andrijana Trpković, Hudba: Jakub Kudláč, Pohybová spolupráce: Eliška Vavříková, Dramaturgie: Milan Šotek 


12. sobota
Městské divadlo Brno - Činohra (Činoherní scéna) 
PAUL PÖRTNER: SPLAŠENÉ NŮŽKY 
Překlad: Petr Novotný, Úprava: Mikoláš Tyc a Jan Šotkovský, Režie: Mikoláš Tyc, Asistent režie: Michal Isteník, Scéna: Karel Čapek, Kostýmy: Barbora Wojtkowiak, Hudba: Jiří Hájek, Dramaturgie: Jan Šotkovský 
II. premiéra 13. 9. 2015.

Hra německy píšícího autora Paula Pörtnera pochází z 60. let a je oblíbeným kusem řady divadelních scén. Její původní provedení se v Bostonu hrálo přes dvacet let. Jedná se o originální šílenou detektivní komedii, která umožňuje divákům zasahovat do děje a rozhodovat o dalším průběhu příběhu. Hra dokonale mísí napětí a zábavu a nabízí divákovi neopakovatelný zážitek, neboť publikum se stává přímým svědkem vraždy, o níž musí následně vypovídat a nakonec i usvědčit vraha.

Těšínské divadlo Český Těšín - Česká scéna 
MARTIN KÁKOŠ: FRANTIŠEK Z ASSISI 
Překlad: Ivan Misař, Režie: Jaroslav Moravčík jh., Choreografie: Jaroslav Moravčík jh., Scéna: Pavol Andraško jh., Kostýmy: Ludmila Várossová jh., Hudba: Gabo Dušík, Texty písní: Martin Sarvaš, Hudební spolupráce: Vlastimil Ondruška, Dramaturgie: Ivan Misař 

Horácké divadlo Jihlava
GABRIEL CHEVALLIER - PETR ABRAHAM: ZVONOKOSY       (První provedení) 
Překlad: Jaroslav Zaorálek, Režie: Petr Novotný jh., Asistentka režie: Martina Mejzlíková jh., Scéna: Ivo Žídek jh., Kostýmy: Roman Šolc jh., Jazyková spolupráce: Jiří Žák jh., Hudební aranžmá: Pavel Kantořík, Hudební nastudování: Lubomír Šrubař, Dramaturgie: Barbora Jandová 

Městské divadlo Kladno (Divadlo Lampion)            (První provedení) 
GEORGES COURTELINE: PODNÁJEM NA BULVÁRU COURTELINE 
Překlad: Michal Zahálka, Režie: Jiří Š. Hájek, Výprava: Dave Benson, Hudba: Ivo Sedláček, Dramaturgie: Marie Nováková 
Montáž z krátkých francouzských komedií.

Divadlo Šumperk
ANTONÍN PROCHÁZKA: S TVOJÍ DCEROU NE 
Režie: Józef Zbigniew Czernecki, Výprava: Anna Franta, Hudba: Zdeněk Dočekal 

Městské divadlo Zlín (Dílna) 
MICHAELA DOLEŽALOVÁ - JAKUB NVOTA: ČESKÁ LITERÁRNÍ KLASIKA V 90 MINUTÁCH      (První provedení) 
Režie: Michaela Doležalová, Jakub Nvota 


16. středa
A Studio Rubín Praha  
TOMÁŠ DIANIŠKA: ZVRHLÁ MARGARET           (První provedení) 
Režie: Anna Petrželková 
Příběh podle skutečné události z divokých časů, kdy bylo ještě LSD legální. Margaret se topí. Ale ne proto, že by byla zvrácená nebo dokonce hnusná. Jenom měla sex s Peterem. Peter je sice legrační, chytrý a vášnivý hezoun, ale má malý problém. Není totiž človek...


Divadlo Ponec Praha  - Michal Záhora / NANOHACH 
MICHAL ZÁHORA: DEVOID           (První provedení) 
Choreografie: Michal Záhora, Hudba: Carlo Natoli (IT), Hudební spolupráce: Philippe Leforestier (FR/CZ), Dramaturgie: Tereza Krčálová, Produkce: Honza Malík & NANOHACH z.s. 
DEVOID...nacházející se ve stavu ztráty
Inscenace vychází z reálných dopisů. Jednotlivé hlasy pisatelů se propojují, prolínají, vrství. Naléhavá slova krouží kolem jednoho bodu, nebo naopak spěchají vpřed k novým zjištěním a kulminují ve svém významu v momentě, kdy se sama se sebou nečekaně potkávají. Tato polyfonie – intenzivní zvukové tělo – uvádí tanečníka v pohyb. Tanečník, jehož proměnlivá identita mu umožňuje jednou prožívat trysk emocí pisatele a podruhé pokojné přijetí či vzrušené záchvěvy adresáta, tak objevuje vnitřní prostor člověka. V projevech přiznané slabosti balancuje mezi zavržením a smířením.

„Rozhoduji se, jestli napíšu ten dopis. Kolikrát v životě stojíme na rozcestí a můžeme se svobodně rozhodnout. Je v tom naše síla. A kolikrát v životě stojíme na rozcestí a nemáme možnost volby, protože pro nás je jen jediná cesta. A cítíme se slabí. Napíšu ten dopis. Musím. Protože... tvá přítomnost v mém životě je svátkem. A můj hlas je slyšet napříč všehomírem."


18. pátek
Divadlo Petra Bezruče Ostrava 
JAN KRAUS: NAHNILIČKO 
Režie: Janka Ryšánek Schmiedtová, Scéna: Lucie Labajová, Kostýmy: Katarína Kováčiková, Hudba: Norbert Lichý, Dramaturgie: Daniela Jirmanová 

Pidivadlo Praha  
EURÍPIDÉS: MEDEIA NADÁNA PŘÍZNÍ BOHŮ 
Překlad: Václav Renč, Úprava: Věra Herajtová, Režie: Věra Herajtová, Výprava, Loutky, Masky: Věra Herajtová, Hudba: Vladimír Franz 
Neměl Pélias pro zlaté rouno posílat Iásóna. Nikdy. Nepřišla by mu u pramene do cesty Ona.
Nikdy. Nespatřil by krásu divokou. Ty štíhlé snědé paže, jak po nich voda stéká, když upíjí
z dlaní. Jak sošně před ním stojí. Jak její dokonalé tělo k prameni se sklání. Co stalo se, nikdy
nemělo se stát. Nikdy. Rány krvavé čas nezahojí. Nikdy. Neměl Iásón dát postavit Argó,
bájnou loď. Nikdy. Neměl potkat Médeiu, svou choť. Teď mrtví bohové vládnou a nešťastní
se o své štěstí bojí…


19. sobota
BURANTEATR Brno 
JEAN GENET: SLUŽKY 
Překlad: Markéta Machačíková, Úprava: Adam Gold, Režie: Gabriela Krečmerová, Výprava: Jitka Fleislebr/Iveta Kalousková, Hudba: Gabriela Krečmerová, Dramaturgie: Adam Gold, Produkce: Tereza Koudelová 
Hrají: Barbora Nesvadbová, Alžběta Vaculčiaková, Kateřina Dostalová

Docela velké divadlo Litvínov 

JAN TUREK - JANA GALINOVÁ: KOCOUR V BOTÁCH             (První provedení) 
Režie: Jurij Galin, Choreografie: Lenka Lavičková, Scéna: Jurij Galin a Macarena Barra, Kostýmy: Tomáš Kypta, Masky: Macarena Barra, Dramaturgie: Jana Galinová 
Hudební inscenace na motivy pohádek bratří Grimmů.


Divadlo Tramtarie Olomouc            (První provedení) 
VLADISLAV KRACÍK - JIŘÍ TRNKA: KABARET NAHATÝ SHAKESPEARE 
Režie: Jiří Trnka, Hudba: Martin Peřina, Dramaturgie: Vladislav Kracík 
Geisslers Hofcomoedianten Praha (VILA Štvanice) 
GEISSLERS HOFCOMOEDIANTEN: JÁ JSEM KRABAT   (První provedení) 
Režie: Jakub Maksymov, Výprava: Jitka Nejedlá, Hudba: Zdeněk Dočekal, Dramaturgie: Petr Hašek 
Čarodějná legenda z Lužickosrbska.

Městské divadlo Zlín
TOLIK BYLO DNÍ     (První provedení) 
Režie: Hana Mikolášková, Výprava: Jaroslav Čermák, Hudba: Mario Buzzi, Tomáš David, Mejla Hlavsa, Petr Hromádka, Zdeněk Král, David Rotter, Richard Dvořák, Hudební spolupráce: Josef Ručka 
Šansonový galavečer.


20. neděle
Slezské divadlo Opava - Činohra 
ROBIN HAWDON: VŠECHNO NEJLEPŠÍ    (Česká premiéra) 
Překlad: Martin Fahrner, Režie: Roman Groszmann, Scéna: Roman Groszmann, Kostýmy: Michal Hejmovský, Dramaturgie: Alžběta Matoušková 

Divadlo Minor Praha  
PETR VODIČKA: ROBIN HOOD      (První provedení) 
Režie: Lenka Vágnerová, Choreografie: Lenka Vágnerová, Scéna: Jakub Kopecký, Kostýmy: Daniela Klimešová, Hudba: Tomáš Vychytil, Dalibor Mucha. Luboš Nohavica, Texty písní: Petr Vodička, Pohybová spolupráce: Andrea Opavská, Dramaturgie: Petr Vodička, Iva Kopecká 
Muzikál v minorském stylu pro celou rodinu.
Chceš se stát hrdinou? Postav se za správnou věc! Známý příběh o bezpráví, odvaze a lásce zazpívá, zatančí a zahraje velká minorská tlupa pod režijním vedením Lenky Vágnerové.

Divadelní studio Neklid Praha (Přístav 18600, Praha - Karlín) 
VLASTIMIL PEŠKA: JEN POČKEJ, HLEMÝŽDI! 
Úprava: Vojtěch Morava, Režie: Vojtěch Morava, Výprava: Vojtěch Morava, Loutky: Vojtěch Morava, Hudba: Jaroslav Noha, Texty písní: Vlastimil Peška, Dramaturgie: Vojtěch Morava, Produkce: Milan Šálek 
Tři malé pohádky. Tři druhy loutek.
Jak Jarda Uzlíček kopal brambory (maňásci) aneb Lež má krátké nohy.
Kašpárek a žába Kuňka (marionety) aneb Je-li každá žába zakletá...
Jen počkej, hlemýždi (plošné loutky) aneb Na každého jednou dojde.

Hrají: Carolina Giacominová / Vanda Vavrušková, Kajetán Písařovic / Vojtěch Morava.

Studio Hrdinů Praha  
RAINER MARIA RILKE - KRISTÝNA KOSOVÁ - ADAM SVOZIL: ZÁPISKY MALTA LAURIDSE BRIGGA / I. ČÁST  (První provedení) 
Překlad: Josef Suchý, Režie: Kristýna Kosová, Adam Svozil, Výprava: Anna Brotánková, Dramaturgie: Kristýna Kosová, Adam Svozil, Dramaturgická spolupráce: Jan Horák 

Městské divadlo Zlín  
K. J. ERBEN - ŠIMON PETÁK: PLAVÁČEK            (První provedení) 
Režie: Zuzana Patráková 


23. středa
Forum Karlín Praha
GÉRARD PRESGURVICE: ROMEO A JULIE          (Česká premiéra) 
Režie: Libor Vaculík, Choreografie: Libor Vaculík 


24. čtvrtek
Studio ALTA - Hala 30 Praha          (První provedení) 
ME-SA - BOD.Y - RENAN MARTINS: LET ME DIE IN MY FOOTSTEPS 
Choreografie: Renan Martins de Oliveira, Kostýmy: Victor Perez Armero, Hudba: Gasper Piano, Produkce: ME-SA, BOD.Y and Seventyseven vzw, Koprodukce: Studio ALTA, Stanica Žilina 
Tvorba a tanec: Martina Hajdyla Lacová, Soňa Ferienčíková, Karolína Hejnová, Gasper Piano a Benjamin


Divadlo Horní Počernice Praha
NORBERT SILBERBAUER: SVATOUŠEK  (Česká premiéra) 
Překlad: Michal Kotrouš, Režie: Světlana Lazarová, Produkce: Golden Archer Productions 


25. pátek
Divadlo Radost Brno 
JAKUB ŠAFRÁNEK - TOMÁŠ KOČKO: POHÁDKOVÁ PÍŠŤALKA ANEB KUTULULŮ Z BESKYD DOLŮ            (Obnovená premiéra)
Režie: Tomáš Kočko, Výprava: Michal Hejmovský, Hudba: Tomáš Kočko, Dramaturgie: Eva Janěková 

Moravské divadlo Olomouc - Činohra 
PENELOPE SKINNEROVÁ: LÉTO NA KOLE 
Překlad: Jitka Sloupová, Režie: Michal Spišák, Výprava: Diana Strauszová, Dramaturgie: Markéta Machačíková 
Divadlo Archa Praha - Josse De Pauw, Kris Defoort Trio / LOD muziektheater 
JOSSE DE PAUW - KRIS DEFOORT: AN OLD MONK       (Česká premiéra) 
Režie: Josse De Pauw, Hudba: Kris Defoort Trio, Produkce: LOD muziektheater & Théatre Vidy-Lausanne 
Inscenace o těle a mysli, a o tom, jak je téměř nemožné, aby dosáhly vzájemného souladu... Možná s výjimkou tance. 
Vlámský dramatik, herec a režisér vytvořil hru inspirovanou jazzovým pianistou a skladatelem Theloniousem Monkem. Do Divadla Archa se Josse De Pauw vrací po více než deseti letech, kdy vstoupil do místního povědomí hrou üBUNG, divadelně-filmovou konfrontací světa dospělých se světem dětí.
Starý mnich tančí. Když to jeho kapela rozpálí, nechá klavír svému osudu, protáhne si ztuhlé končetiny a zatančí. Tančí jen pro samotný tanec, veselý i osamělý zároveň. V představení Old Monk se Josse De Pauw a trio Krise Defoorta dají do tance. Tanec se stal suitou, dlouhou ódou na touhu „zvednout staré kosti výš, než by se dalo čekat" a zkusit si znovu zatancovat.



26. sobota
Divadlo J. K. Tyla Plzeň - Muzikál (Nová scéna Nového divadla)   (První provedení) 
RENÉ RYPAR - TOMÁŠ SVOBODA: VIKTORKA PLZEŇ! ANEB JINAK TO NEVIDIM 
Režie: Tomáš Svoboda, Dirigent: Dalibor Bárta, Pavel Kantořík, Choreografie: Ondřej Martiš, Scéna: Nikola Tempír, Kostýmy: Anna Forstová, Dramaturgie: Lucie Wotavová 


27. neděle
Divadelní studio Marta DIFA JAMU Brno
DODO GOMBÁR A KOL.: Ó, BRNO!          (První provedení) 
Režie: Dodo Gombár, Výprava: Jitka Fleislebr, Pohybová spolupráce: Linda Fernandez Saez, Dramaturgie: Tereza Říhová, Produkce: Eva Sýkorová 
Autorská inscenace činoherního ročníku, která je vyústěním osobního pnutí, myšlenek a pochybností jedné generace.
Brno jako místo průniku.
Brno jako bod, o který všichni někdy někde zavadíme.
Brno jako láska, plameny i bolest.
Brno jako štěstí. Brno jako prokletí.
Brno jako střed světa. Pohled zpátky, pohled do zrcadla. Zastavení v čase a hlavně místě!!


Divadlo Radost Brno 
VLASTIMIL PEŠKA: BABA JAGA ANEB PETRUŠKA A IVÁNEK 
Režie: Vlastimil Peška, Výprava: Irena Marečková, Hudba: David Rotter, Pohybová spolupráce: Helena Pešková, Dramaturgie: Eva Janěková 

Západočeské divadlo Cheb 
JAROSLAV PACOVSKÝ: STRACH MÁ VELKÉ OČI         (První provedení) 
Režie: Zdeněk Bartoš, Výprava: Tereza Vydarená, Hudba: Matěj Kroupa, Texty písní: Zdeněk Bartoš, Pohybová spolupráce: Ivana Dukić 


28. pondělí
Divadelní studio D3 Karlovy Vary (Husovka)
TOMÁŠ VŮJTEK: SMÍŘENÍ  (První provedení) 
Režie: Petra Kohutová 
Scénické čtení v kabaretním duchu. Letem světem koncem války. "Je to jenom vzpomínka, velká ne, spíš malinká, na ty časy revoluční. Nebojte se, budem struční." Smích, slzy a účtování. Ach, Čechy krásné, Čechy mé...
Čtou a zpívají Petr Johanovský, Martin Cirkl, Petr Richter, Lucie Miškovská, Tomáš Mutinský jh., Jaroslav Weinlich, Radek Exner, Miroslava Exnerová, Eva Šollová, Marek Himl, Jiří Hnilička a Jakub Johanovský.



29. úterý
Teatro NoD (divadelní dramaturgie v prostorách ROXY a NoD) Praha - Nebeský - Trmíková - Prachař 
JAN ČEP - LUCIE TRMÍKOVÁ: DVOJÍ DOMOV    (První provedení) 
Režie: Jan Nebeský, Výprava: Jan Nebeský a Igor Korpaczewski, Hudba: Martin Dohnal, Hudební spolupráce: Martin Dohnal, Dramaturgie: Lucie Trmíková, Produkce: Experimentální prostor NoD & Jedl o.s. 
„Jest kdesi sladké jádro, ale polámeme si ještě všechny nehty, než se k němu dostaneme."

Prozaik a esejista Jan Čep ve svém díle často hovoří o druhém světě, který je našim očím skrytý, o druhém domovu, ve kterém, jak Čep věří „budou všechny věci přítomny zároveň a touha nebude utrpením, nýbrž slastí bez konce. Uvidíme se tam tváří v tvář, ne už jenom v zrcadle a podobenství, a jizvy našich srdcí zatřpytí se jako hvězdy".
Brány této druhé reality se skrze texty Jana Čepa pokusí otevřít tvůrci Lucie Trmíková,
David Prachař a Jan Nebeský, kteří se po několika úspěšných inscenacích opět vrací do Experimentálního prostoru NoD. Tradiční tvůrčí trojlístek doplní herec Alois Švehlík. Všechny jemné pocity i bouřlivá dramata duše čepových textů skrze hudbu zvnitřní Martin Dohnal. 
Název Dvojí domov je též velmi výstižným pro Čepovu celoživotní situaci. V roce 1948 opustil komunistické Československo a až do své smrti žil ve svém druhém domově, ve Francii. Celý život ale nepřestal toužit po Čechách, svém prvním domově, do kterého se po své emigraci už nikdy nevrátil. Jeho dílo bylo po čtyřicet let komunismu jen velmi málo přístupné. Teprve v roce 1991, téměř dvacet let po jeho smrti v exilu ve Francii, vyšlo v Čechách jeho souborné vydání.


Divadla, která uvedla, že tento měsíc nemají premiéru:

Buchty a loutky Praha, Činoherní klub Praha, Dejvické divadlo Praha, Divadlo Alfa Plzeň, Divadlo Bez zábradlí Praha, Divadlo Company.cz Praha, Divadlo D21 Praha, Divadlo Drak Hradec Králové, Divadlo Na Fidlovačce Praha, Divadlo Na zábradlí Praha, Divadlo NaHraně Praha, Divadlo Polárka Brno, Divadlo Radka Brzobohatého Praha, Divadlo rozmanitostí Most, Divadlo Silesia Ostrava, Divadlo u stolu Brno, Divadlo Ungelt Praha, Divadlo v Paláci Akropolis – dVA Praha, Hudební divadlo Karlín Praha, Jihočeské divadlo České Budějovice, Karlovarské městské divadlo, Kašpar Praha, Komorní scéna Aréna Ostrava, La Fabrika Praha, MeetFactory Praha, Městská divadla pražská, Městské divadlo Mladá Boleslav, Naivní divadlo Liberec, Národní divadlo Praha – balet, Národní divadlo moravskoslezské Ostrava, Pražský komorní balet, Severočeské divadlo Ústí na Labem, Studio Ypsilon Praha, Švandovo divadlo na Smíchově, Taneční divadlo Mimi Fortunae Brno, Těšínské divadlo Český Těšín – Polská scéna, Viola Praha, Východočeské divadlo Pardubice



 

Naše portály

Informační centrum českého divadla na Internetu

Pražské Quadriennale scénografie a divadelního prostoru

Norské fondy

Edice Box

Mezikulturní dialog

IDU na Facebooku:

↑ nahoru