Přehled premiér v listopadu 2016


1. 11. 2016
Divadlo Hybernia Praha
Daniel Barták - Zdeněk Zelenka -Boris Pralovszký: Mefisto
(první provedení)
režisér: Filip Renč; scénický výtvarník: Daniel Dvořák; choreografka: Leona Qaša Kvasnicová; kostýmní výtvarník: Jan Růžička

Divadlo KREPSKO Praha (Palác Akropolis Praha)
AnnaBerthaCecillia
režisérka: Linnea Happonen; výprava: Laura Hallantie; výtvarník loutek: Roman Chauzov; hudba: Mayim Alpert; světelný design: René Vitvar
První provedení se uskutečnilo v říjnu 2016 v Helsinkách.


2. 11. 2016
Činoherní klub Praha
Martin Čičvák: Urna na prázdném jevišti
(světová premiéra)
překladatel: Matěj Dadák; režisér: Martin Čičvák; výprava: Tom Ciller; hudba: Ivan Acher; dramaturg: Martin Kubran

Lenka Vagnerová & Company Praha (La Fabrika Praha)
František Hrubín - Vladimír Javorský - Lenka Vagnerová: Lešanské jesličky
(první provedení)
choreografka: Lenka Vagnerová; režijní spolupráce: Vladimír Javorský; hudba: Ivan Acher; výprava: Anna Vránová; světelný design: Michal Kříž; zvukový design: Eva Hamouzová; pohybová spolupráce: Lucie Krameriusová; dramaturg: Vladimír Javorský, Lenka Vagnerová; produkce: Andrea Vagnerová

Squadra Sua Praha (Palác Akropolis Praha)
Monstera Deliciosa
(první provedení)
režisér: Petr Jarčevský; výprava: Marjetka Kürner; Hudba: Jan Šikl; video a animace: Michal Kubíček
Premiéra se uskuteční v rámci festivalu Mime Fest Praha.
Hořkosladké ponoření se do nitra, ve kterém tři muži vítají do svých životů křehkost, vystupují na nebesa a usilují si o život. Tři klauni v ideálním prostoru, ve kterém nemohou žít.


3. 11. 2016
Jihočeské divadlo České Budějovice; Činohra (Studiová scéna Malého divadla)
Trojč(t)ení 2016
autorská spolupráce: Natálie Preslová; režisér: Petr Hašek
Druhý ročník série inscenačních skic, ve kterých Malé divadlo společně s dalšími dvěma partnerskými divadly představí žhavé novinky ze světové dramatiky pro děti a mládež. Tentokrát to budou premiéry českých překladů textů z německé a anglické jazykové oblasti vzniklých v rámci překladatelské dílny agentury DILIA.
Určeno pro pedagogy, lektory, rodiče a všechny zájemce o tvorbu pro děti a mládež.
Druhý ročník cyklu vzniká v koprodukci s agenturou DILIA.

Národní divadlo moravskoslezské Ostrava; Činohra (Divadlo Antonína Dvořáka)
Peter Quilter: Je úchvatná!
překladatel: Pavel Dominik; režisér: Peter Gábor; scénický výtvarník: Michal Syrový; kostýmní výtvarník: Tomáš Kypta; výběr hudby: Peter Gábor; hudební spolupráce: Vlastimil Ondruška; hlasové vedení: Eva Dřízgová-Jirušová; pohybová spolupráce: Kristýna Slezáková; dramaturg: Sylvie Rubenová

Branické divadlo Praha
Sébastien Thiéry: Dva nahatý chlapi
překladatel: Jaromír Janeček; režisér: Jan Novák Nosek; scénický výtvarník: Jan Tobola; kostýmní výtvarnice: Elen Dufková; hudba: Pavel J. Ryba

Národní divadlo Praha; Činohra (Nová scéna Národního divadla)
René Levínský: Dotkni se vesmíru a pokračuj
(první provedení)
režisér: Jan Frič; scénický výtvarník: Nikola Tempír; kostýmní výtvarnice: Petra Vlachynská; hudba: Jakub Kudláč; dramaturg: Jan Tošovský
II. premiéra 8. 11. 2016.
Ing. Bohumil Plánovský, Ph.D., vedoucí skupiny Biochemie a molekulární biologie Ústavu chemické ekologie AV ČR, dosáhl na metu nejvyšší - podařilo se mu objevit mechanismus vzniku nového druhu a tedy podstatu evoluce. Jaké budou důsledky tohoto objevu a na co všechno vlastně Plánovský přišel? Kdo je vyvolen, aby vyzval lidstvo na novou cestu?
Původní hra o světě vědy, spolku Sisyfos, o cestě z vrcholu až na samé dno a pak zas dál vznikla pro Novou scénu v tiché úctě k podivuhodné životní cestě matematika Ilji Ripse.


4. 11. 2016
Národní divadlo Brno; Činohra (Mahenovo divadlo)
Jan Borna – Ludvík Aškenazy: Jak jsem se ztratil aneb Malá vánoční pohádka
režisér: Martin Františák; výprava: Marek Cpin; hudba: David Smečka; hudební spolupráce: David Smečka; pěvecké nastudování: Petr Svozílek; pohybová spolupráce: Jiří Jelínek, Jiří Bilbo Reidinger; dramaturg: Lucie Němečková, Petr Klár "Klarin"
Účinkuje kapela Vkus.

Městské divadlo Most (Aréna)
Jess Borgeson – Adam Long – Daniel Singer: Souborné dílo Williama Shakespeara
překladatel: Jiří Josek; režisér: Adam Doležal; výprava: Kateřina Baranowská; hudba: Petr Zeman; dramaturg: Michal Pětík.


Moravské divadlo Olomouc; Balet
(Velké divadlo)
Ludwig Minkus: Don Quijote
libreto: Marius Petipa, libreto: Alexandr Gorskij; úprava: Hana Vláčilová; režisérka: Hana Vláčilová; dirigent: Tomáš Hanák, Petr Šumník; choreografka: Hana Vláčilová; scénický výtvarník: Eduard Přikryl; kostýmní výtvarník: Josef Jelínek; dramaturg: Tomáš Lehotský

Divadlo na Vinohradech Praha
Georges Feydeau: Když ptáčka lapají
překladatelka: Helena Šimáčková; režisér: Tomáš Töpfer; pohybová spolupráce: Kateřina Rosová; výprava: Jan Dušek; hudba: Ondřej Brousek; dramaturg: Barbora Hančilová

Divadlo pod Palmovkou Praha
(Studio Palmoff)
Tomáš Dianiška: Mickey Mouse je mrtvý
režisér: František Xaver Kalba; výprava: Martin Loučka; hudba: Matěj Ošanec a. k. a. DJ DYSKO
Divadelní trip o zlých snech. Anna utekla z domova. Filip miluje fyziku a perník. Nikola je divná. A sny jsou bez hranic - něco jako EU. Kdo se chce stát na piko vteřinu středem vesmíru? Kdo se bojí myší? Zapomeňte na pohádky, Mickey Mouse je totiž mrtvý. Surrealistická noční můra napsaná v horečce a místo spánku.
Wau! I feel good tu ru tu ru tu ru tu. So good, so good...


5. 11. 2016
Buranteatr Brno
Jiří Jelínek – S. d. Ch. –  Zdeněk Kocian – Jan Šotkovský – Sabina Machačová: Kabaret U Vrtaného kolena aneb Rozbijte prasátka, přátelé!
(první provedení)
režie a hudba: Gabriela Krečmerová-Ženatá; asistentka režie: Kateřina Minaříková, Nikola Minářová; výprava: Jitka Fleislebr; dramaturg: Sabina Machačová; asistent produkce: Pavel Střiž
Ekonomický kabaret, komediální thriller, cynický stand-up.

Západočeské divadlo Cheb

Ondřej Brousek – Radek Balaš – Jiří Brdečka – Oldřich Lipský: Adéla ještě nevečeřela
režisér: Zdeněk Bartoš; dirigent: Matěj Kroupa; choreografka: Ivana Dukic; kostýmní výtvarnice:Andrea Králová; scénický výtvarník: Jan Brejcha; animace: David Černý; korepetitorka: Irena Žídková; hlasová spolupráce: Zuzana Janiššová; dramaturg: Martina Pokorná
Koprodukce Západočeské divadlo v Chebu, Činohry Karlovarského městského divadla a Karlovarského symfonického orchestru.
I. premiéra 5. 11. 2016 v Chebu, II. premiéra 26. 11. 2016 v Karlových Varech.

Divadlo J. K. Tyla Plzeň; Činohra (Malá scéna Nového divadla)
Patricia Highsmithová – Marie Špalová – Marie Caltová: Talentovaný pan Ripley
(první provedení)
s použitím překladu: Hana Žantovská; režisérka: Natália Deáková; scénický výtvarník: Lukáš Kuchinka; kostýmní výtvarnice:Jana Smetanová; hudba: Jakub Kudláč; dramaturg: Marie Špalová

Městská divadla pražská Praha (Divadlo Rokoko)
Urs Widmer: Top Dogs
překladatelka: Eva Hádková; úprava: Jiří Janků, Petr Svojtka; režisér: Petr Svojtka; pohybová spolupráce: Martin Pacek; scénická výtvarnice: Marie Rašková; kostýmní výtvarnice: Kateřina Hájková; hudba: Petr Wajsar; dramaturg: Jiří Janků

Švandovo divadlo na Smíchově Praha
Viktor Dyk – Martina Kinská: Krysař
(první provedení)
režisér: Dodo Gombár; asistent režie: Jacob Erftemeijer; výprava: Eva Jiřikovská; hudba: Gabriela Vermelho; dramaturg:Martina Kinská; produkce: Jitka Dvořáková
Je jiný, je tajemný, je tady. A nic před ním nelze skrýt. Hra na motivy příliš živé legendy a jedné z nejznámějších próz české literatury.

Divadlo Šumperk
Edmond Rostand: Cyrano z Bergeracu
překladatel: Jindřich Pokorný; úprava: Petr Mikeska, Zdeněk Bartoš; režisér: Jiří Seydler; scénický výtvarník: Karel Čapek; kostýmní výtvarník: Tomáš Kypta; hudba: Jiří Šlupka Svěrák; šerm: Petr Nůsek

Slovácké divadlo Uherské Hradiště
Richard Adler – Jerry Ross – Richard Pike Bissell – Georgie Francis Abbott: Hra o pyžama
(česká premiéra)
překladatel: Jan Šotkovský; režisér: Mikoláš Tyc; hudební nastudování, aranžmá a úprava: Josef Fojta; scénický výtvarník: Karel Čapek; kostýmní výtvarnice: Aneta Grňáková; světelný design: Ivan Vacke; choreograf: Martin Pacek; asistentka choreografie: Jitka Hlaváčová; dramaturg: Jan Šotkovský
II. premiéra 7. 11. 2016.


6. 11. 2016
MeetFactory Praha (Zkušebna)
Ondřej Škrabal: Bunkr
(první provedení)
režisér: Ondřej Škrabal; scénický výtvarník: Ondřej Škrabal; výprava: Tereza Ujevičová; hudba a zvuk: Josef Kreuz; produkce: Jakub Rálek
Tento projekt zvítězil v otevřené rezidenční výzvě Divadla MeetFactory.

Buchty a loutky Praha
(Studio Švandova divadla)
Buchty a loutky: Sůl nad zlato
(první provedení)
režisér: Radek Beran; výtvarník loutek: František Antonín Skála; výprava: Robert Smolík; hudba: Vít Brukner
Na motivy klasické pohádky Boženy Němcové.
“Ty mě máš ráda jako zlato, ty jako stříbro a ty jako sůl? Tak na to bych se podíval, fuj fuj fuj.” Pohádka o pozlátku, dobrém jídle, nedobrém jídle a čisté lásce. Hrané s loutkami, vtipem a chutí.

Studio DAMÚZA Praha (Studio Divadla Drak Hradec Králové)
kolektiv autorů: Bajaja
(první provedení)
režisér: Filip Jevič; scénický výtvarník: Kamil Bělohlávek; kostýmní výtvarnice: Tereza Venclová; výtvarník loutek: Kamil Bělohlávek; hudba: Marek Bělohlávek; dramaturg: Jan Bubal, Filip Jevič; produkce: Barbora Kalinová, Jan Bubal
Inscenace vznikla v rámci rezidenčního pobytu Studia DAMÚZA v Divadle Drak.
Také vám někdy přijde, že máte doma místo dětí draky? Víte, jak se poznali vaši rodiče? Co
 se stane, když král přislíbí své tři dcery třem drakům? Proč Bajaja odjíždí do světa? A proč po boji vždy utíká? Rytířská pohádka, která vypráví o skryté lásce a neskrývané udatnosti, o nutnosti a schopnosti se správně rozhodovat, o poslušnosti, o vzbouření, o prostém lidu i královské rodině.

Městské divadlo Zlín
 (Dílna Zlín)
Pia Fraus: Ovčáček čtveráček
(první provedení)
režie: Pia Fraus; hudba: Tomáš David
Nekorektní kabaret.


8. 11. 2016
JT Promotion s.r.o. Plzeň (Divadlo Palace Praha)
Antonín Procházka: Celebrity s.r.o.
režisér: Antonín Procházka; scénický výtvarník: Pavel Kodeda; kostýmní výtvarnice: Lenka Polášková
Komedie z prostředí jednoho současného televizního studia, kde se točí nekonečné seriály a kde úspěch určuje reklama a procento sledovanosti. Příběh o světě, v němž je zločinec zákonem chráněn často lépe, než jeho oběť, a také o praktikách televizní zábavy, která v zájmu sledovanosti nabídne divákovi cokoli. Hra o době, kterou dobře známe, nad níž sice můžeme i plakat, ale lepší je se jí zasmát.

Studio Hrdinů Praha
Petr Krušelnický – Petr Borkovec: Hučící třpyt
(první provedení)
režisér: Petr Krušelnický; výprava: Petr Krušelnický; hudba: Jana Kozubková; hudba: Jan Bárta; hudba: Petr Krušelnický
Inscenace inspirovaná souborem textů Petra Borkovce „Berlínský sešit“ z knihy „Zlodějíček“, scénický tvar impresionistické, abstraktní a ambientní formy. Doba se nezvratně zrychluje. Dnešní člověk ztrácí možnost zastavit se a vidět věci, které ho obklopují. Ztrácí možnost ponořit se do poetiky všedních věcí a přerušit tak převažující tok myšlení společnosti. Pozvánka tichého pozorovatele do pomíjivých okamžiků tohoto světa, na výlet, na oslavu vnímání času, oslavu toho kdo jsme.


10. 11. 2016

Národní divadlo Brno; Balet (Janáčkovo divadlo)
Petr Zuska – Henryk Mikolaj Górecki – Jiří Pavlica: Chvění
(první provedení)
choreograf: Petr Zuska; asistenti choreografie: Jana Přibylová, Ivan Příkaský; režisér: Petr Zuska; scénický výtvarník: Jan Dušek; kostýmní výtvarnice: Kateřina Štefková; světelný design: Kees Tjebbes
Nejvýraznější český choreograf současnosti Petr Zuska vytvořil pro Balet NdB původní dílo Chvění. Autorské taneční divadlo Chvění není příběhem, jak podotýká sám choreograf. Je spíše symbolickým obrazem, jakousi básní beze slov. Inspirací mu byla kromě závažné hudební předlohy Henryka Góreckého a skvělého a tematicky hlubokého alba Jiřího Pavlici Chvění i báseň Vladimíra Holana Poslední. A v neposlední řadě pak sama dnešní rozechvělá doba se svým pohybem kolem nás. Chvění je synonymem života - říká Petr Zuska, v tom pozitivním smyslu slova. V tom negativním pak může přerůst v zemětřesení, které nás smete jako lavina. A jaké je naše poslání v dnešním světě? Spolu s Holanem si můžeme položit otázku: Ale co já?

Divadlo Verze Praha (A Studio Rubín Praha)
Thomas Brussig: Sudí
překladatel: Tomáš Kafka; režisér: Thomas Zielinski
Monodrama.
Osamělost fotbalového rozhodčího. Komediální monolog nejen o fotbale.

Národní divadlo Praha; Balet
(Stavovské divadlo)
Zbyněk Matějů: Malá mořská víla
(první provedení)
libreto: Jan Kodet, Martin Kukučka, Lukáš Trpišovský; režisér: SKUTR; choreograf: Jan Kodet; hudební nastudování: Andreas S. Weiser; dirigent: Andreas S. Weiser, David Švec; scénický výtvarník: Jakub Kopecký; kostýmní výtvarnice: Alexandra Grusková; světelný design: Daniel Tesař
Daleko v moři na samém dně, tam, kam by žádná kotva nedosáhla, a lidské oko nedohlédlo, bydlí obyvatelé moře. Delfíni, mořské víly, mořský král, jeho stará matka a jeho dcera, malá mořská víla. Pleť má čistou a hebkou jako lístek růžového květu, oči modré jako nejhlubší moře a nic jí nepůsobí takovou radost, jako když slyší o lidském světě daleko nahoře. Když pak večer stojí u otevřeného okna a pohlíží vzhůru tmavě modrou vodou, myslí na velké město s veškerým jeho hlukem a hlomozem. Nikoho jiného netrápí touha po tom světě tolik jako ji. Tak začíná příběh opravdové lásky mořské panny k pozemskému princi, pro nějž obětuje to nejcennější - svůj hlas a život.


11. 11. 2016
Divadlo Radost Brno
Vladislav Vančura – Tomáš Kočko: Kubula a Kuba Kubikula
(první provedení)
režisér: Tomáš Kočko; hudba: Tomáš Kočko; výprava: Michal Hejmovský; dramaturg: Eva Janěková

Jihočeské divadlo České Budějovice; Činohra
Mate Matišic: Knězovy děti
(česká premiéra)
překladatel: Jan Kameníček; režisérka: Jana Kališová; scénický výtvarník: Karel Čapek; kostýmní výtvarník: Tomáš Kypta; pohybová spolupráce: Jaroslava Leufenová; hudba: Jan Bubák; dramaturg: Olga Šubrtová

Divadlo F. X. Šaldy Liberec; Balet
Sergej Prokofjev: Romeo a Julie
libreto: Alena Pešková; úprava: Alena Pešková; choreografka: Alena Pešková; režisérka: Alena Pešková; scénický výtvarník: Richard Pešek jr.; kostýmní výtvarník: Aleš Valášek; dramaturg: Helena Syrovátková
Film - balet.
Láska a nenávist, smrt a smíření… Věčný příběh geniálního dramatika, jemuž touto inscenací u příležitosti 400. výročí jeho úmrtí vzdáváme hold. Příběh, který stojí nad časem a prostorem, příběh, který se odehrává neustále. Takové zpracování vám nabízí i nastudování baletu Romeo a Julie v režii a choreografii Aleny Peškové. Zpracování, které je postaveno na
 osobnostech tanečníků libereckého souboru - nejen z oblasti klasického baletu. A nad tím vším hudba Sergeje Prokofjeva - snad „nejpopulárnější“ hudba, která kdy byla pro balet zkomponována

Lachende Bestien (Venuše ve Švehlovce Praha)
Simona Petrů – Michal Hába: Ferdinande!
(první provedení)
režisér: Michal Hába; výprava: Adriana Černá; hudba: Jindřich Čížek; dramaturg: Simona Petrů; produkce: Hana Svobodová, Magda Juránková
Aneb: Generace Havel Postpravda Demokracie Kapitalismus Komunismus Masa Elita
Aneb: Ferdinand Vaněk dnes
Aneb: Stojí to všechno za hovno.
Inscenace je věnována Václavu Havlovi jako malý příspěvek skupiny Lachende Bestien k
 havlovskému jubileu. Literární scénář k inscenaci byl uveden jako scénické čtení v rámci festivalu Málo bylo Havla! v Brně v Divadle Husa na provázku.


12. 11. 2016
Městské divadlo Brno; Činohra (Činoherní scéna)
Lee Hall – Marc Norman – Tom Stoppard: Zamilovaný Shakespeare
(česká premiéra)
překladatelka: Jitka Sloupová; režisér: Stanislav Slovák; asistent režie: Jakub Przebinda; hudební nastudování: Karel Cón; hudba: Paddy Cunnen; scénický výtvarník: Jaroslav Milfajt; kostýmní výtvarnice: Andrea Kučerová; světelný design: David Kachlíř; choreograf: Michal Matěj; šerm: Josef Jurásek; jazyková spolupráce: Eva Spoustová; dramaturg: Jan Šotkovský

Klicperovo divadlo Hradec Králové
István Örkény: Kočičí hra
překlad: František Stier; Ida de Vries; režisérka: Tereza Karpianus; scénický výtvarník: Jan Štěpánek; kostýmní výtvarnice: Zuzana Přidalová; hudba: Jindřich Čížek; dramaturg: Jana Slouková

Docela velké divadlo Litvínov
Jana Lavičková-Galinová: Pohádky k narozeninám
úprava: Zdeněk Říha; režisér: Jurij Galin; výprava: Jana Galinová; výprava: Zdeněk Říha; hudba: Jan Turek; texty písní: Jan Turek; dramaturg: Jana Galinová
Představení o tom, že pohádky se skrývají v každé obyčejné věci.

Divadlo Ungelt Praha
Simon Stephens: Princip náhody
překladatelka: Kateřina Holá; režisér: Vít Vencl; scénický výtvarník: Vít Vencl; kostýmní výtvarnice: Alena Schäferová

Městská divadla pražská Praha (Divadlo ABC)
Pavel Kohout: August August, august
režisér: Ondřej Zajíc; scénický výtvarník: Jaroslav Milfajt; kostýmní výtvarnice: Dana Hávová; pohybová spolupráce: Jana Hanušová; pohybová spolupráce: Martin Pacek; dramaturg: Věra Mašková


14. 11. 2016

Teatr novogo fronta Praha (Divadlo na cucky Olomouc)
Irina Andreeva: Passing
(česká premiéra)
režie: Irina Andreeva 


18. 11. 2016

Divadelní společnost Petra Bezruče Ostrava (Divadlo Petra Bezruče Ostrava)
William Shakespeare: Richard III.
překladatel: Jiří Josek; úprava: Tomáš Vůjtek; režisérka: Janka Ryšánek Schmiedtová; scénická výtvarnice: Lucie Labajová; kostýmní výtvarnice: Katarína Kováčiková; hudba: Jakub Kudláč; dramaturg: Tomáš Vůjtek

DAMU - Divadelní studio DISK Praha
Barbora Hančilová: Kamarádi
(první provedení)
úprava: Kristýna Kosová, Adam Svozil; režie: Kristýna Kosová, Adam Svozil; scénický výtvarník: Petr Vítek; kostýmní výtvarník: Vojtěch Hanyš; dramaturg: Kristýna Kosová,  Adam Svozil; produkce: Agáta Karasová, Lucie Nováková, Kateřina Pazderová
Jakub a Mája, Lenka, Petr a Monika a Marek a Babeta a láska, sex, přátelství, štěstí a smůla, vzlety i pády, lásky a rozchody a tajemství kolem nás aneb život je třeba brát s nadhledem; kombinace, ze které vzejde nespočetně veselých, smutných, každodenních osudů, které se stále proplétají - o mladých a nejen pro mladé (oficiální text distributora).

Divadelní společnost Indigo Praha (Divadlo pod Palmovkou Praha)
Oscar Wilde: Jak je důležité býti (s) Filipem
překlad: Zuzana Šťastná, Stanislav Rubáš; režisérka: Hana Marvanová; výprava: Anna Chrtková; hudba:Robin Schenk; pohybová spolupráce: Ondřej Jiráček; dramaturg: Jakub Liška, Karolína Ondrová
Komedie mnoha párů, které nepodceňují styl a nepřeceňují pravdu. Ryze britská studie žen, mužů, vztahů a stereotypů, kterým dobrovolně a s úsměvem podléháme.


19. 11. 2016

Divadlo J. K. Tyla Plzeň; Balet (Velké divadlo)
Petr Iljič Čajkovskij: Labutí jezero
choreograf: Jiří Horák; asistenti choreografie: Jiří Pokorný, Zuzana Hradilová; dirigent: Jiří Štrunc, Norbert Baxa; výprava: Aleš Valášek

Divadlo Cylindr Praha (Divadlo Kampa Praha)
Agáta DuškováDobrodružné putování Ducha Ducháčka
(první provedení)
režisérka: Iveta Dušková


20. 11. 2016
Divadlo Letí Praha (Vila Štvanice Praha)
Maxi Obexer: Ilegální pomocníci
(česká premiéra)
překladatelka: Barbora Schnelle; režisérka: Tereza Říhová; výprava: Stella Šonková; dramaturg: David Košťák
Scénické čtení.
Scénická skica v rámci off programu PDFNJ za účasti autorky, doprovázená odbornou diskusí.

Oldstars Praha
Martin McDonaghPán polštářů
překladatel: Ondřej Sokol; režisér: Tomáš Staněk
Autor krvavých pohádek je podroben krutému policejnímu výslechu, jeho bratr Michal je podroben krutému svrbění zadku, oba dohromady jsou podrobeni drsnému setkání pohádek s realitou a nutnosti pátrat po tom, co je, a jestli vůbec existuje, šťastný život.


21. 11. 2016
VerTe Dance Praha (Ponec Praha)
Flow
(první provedení)
režisér: Jiří Havelka


22. 11. 2016
RockOpera Praha (RockOpera Praha)
Milan Steigerwald – Pavla Forest – Franz KafkaProces
(první provedení)
režie: Pavla Forest, Milan Steigerwald
Rocková opera na motivy románu Franze Kafky.

Divadlo Šumperk (Studio Hrádek)
Patrik Francl: Mord, mošt a Columbo
(první provedení)
režisér: Štěpán Gajdoš; hudba: Honza Novák


23. 11. 2016
DOT 504 Praha
DOT 504: You Are Not The One, Who Shall Live Long
(první provedení)
režie: DOT 504


24. 11. 2016
Mimi Fortunae Brno (sál Břetislava Bakaly, TIC Brno)
Hana Smičková-Látalová: Kyrie
(první provedení)
choreografka: Hana Smičková-Látalová; pohybová spolupráce: Jana Smržová-Zajíčková; kostýmní výtvarnice: Hana Smičková-Látalová a kolektiv; dramaturg: Zuzana Solčányová, produkce: TD Mimi Fortunae
Nové pokračování adventních cyklů AVE -AVE - křesťanská adorace.

Národní divadlo Praha; Činohra
Jane Austenová – Daniel Špinar: Pýcha a předsudek
(první provedení)
s použitím překladu: Eva Kondrysová; režisér: Daniel Špinar; scénická výtvarnice: Lucia Škandíková; kostýmní výtvarnice:Linda Boráros; světelný design: Ondřej Kyncl; choreografka: Petra Parvoničová; hudba: Jiří Hájek; dramaturgie: Ilona Smejkalová, Milan Šotek
„Světem panuje skálopevné přesvědčení, že svobodný muž, který má slušné jmění, se neobejde bez ženušky“, tak začíná nejslavnější román anglické spisovatelky Jane Austenové (1775-1817). Příběh z venkova ironicky líčí rodinné vztahy a stejně úsměvně pojednává i ústřední problém - jak co nejrychleji a nejelegantněji provdat všechny dcery. Bennetovi jich mají hned pět, takže paní Bennetová věnuje společenským vztahům v okolí (z logických důvodů) mimořádnou pozornost. Strnulou venkovskou atmosféru rozvíří pohledný pan Bingley, nápadník k pohledání, jehož jedinou charakterovou vadou je jeho přítel - zachmuřený, záhadný, štiplavý pan Darcy. Jestli se k Bingleymu nejlépe hodí překrásná Jane Bennetová - co se stane s druhou dcerou Elisabeth? Je možné zamilovat se proti své vůli? Jiskřivý, zábavný, působivý román dá v jevištní verzi zazářit dámské i pánské části souboru Činohry ND a inteligentní humor, jímž Austenová strhuje čtenáře už dvě stě let, do divadla přiláká ženy… i muže. Ostatně, jak známo, žádný muž se neobejde bez…


25. 11. 2016
Moravské divadlo Olomouc; Činohra (Velké divadlo)
Michail Bulgakov – Bogdan Kokotek – Michaela Doleželová: Mistr a Markétka
s použitím překladu: Alena Morávková; režisér: Bogdan Kokotek; výprava: Krzysztof Malachowski; projekce: Filip Jančo, Lubomír Peřina; hudba: Zbigniew Siwek; choreografka: Katarzyna Anna Malachowska; dramaturg: Michaela Doleželová

Divadlo loutek Ostrava
Marek Pivovar – Radovan Lipus – Karel Růžička: Nastupovat! Děják z rychlíku
(první provedení)
režisér: Radovan Lipus; pohybová spolupráce: Eva Baláková; scénický výtvarník: Marek Pražák; kostýmní výtvarnice: Eva Kotková; výtvarník loutek: Marek Pražák, Karel Růžička; hudba: Tomáš Rossi; texty písní: Radovan Lipus; dramaturg: Jana Pithartová, Antonín Dvořák
Duch Vlakomil s vámi proletí celé dvacáté století (nejen pro děti).

Branické divadlo Praha
Daniel Glattauer: Zázračné cvičení
(česká premiéra)
překladatel: Michal Kotrouš; režisérka: Vilma Cibulková

Divadlo Studio Dva Praha
František Vlček – Bořivoj Zeman – Jan Hammer ml. – Šimon Caban: Šíleně smutná princezna
(první provedení)
režisér: Šimon Caban; texty písní: Ivo Fischer; hudební nastudování: Kryštof Marek

Divadlo v Řeznické Praha
Bill C. Davis: Odvolání
(česká premiéra)
překladatel: Alexander Jerie, režisér: Miroslav Táborský; výprava: Miroslav Táborský; hudba: Norbi Kovács; hudba: Jan Malíř; dramaturg: Yvetta Srbová


26. 11. 2016
Divadlo D'EPOG Brno (Fait Gallery Brno)
kolektiv D'EPOG: Saldo Mortale
(první provedení)
režisérka: Lucia Repašská; scénický výtvarník: Matěj Sýkora; kostýmní výtvarnice: Lucie Sedláková; zvukový design: Ladislav Mirvald; AV spolupráce: Václav Mach; dramaturg: Matyáš Dlab.

JAMU Brno - Divadlo na Orlí, hudebně-dramatická laboratoř
Mistrová/Malý princ
1) Petr Hala – Petr Hala: Mistrová aneb Když bolševici zrušili Vánoce

2) Miroslav Hába – Antoine Saint-Exupéry:Malý princ
(první provedení)
libreto: 1) Petr Hala, 2) Antoine Saint-Exupéry; režisérka: Kristýna Kopřivová; asistentka režie: Natálie Gregorová; dirigent: Joel Hána; asistent dirigenta: Matěj Stašík; scénický výtvarník: Jaroslav Záděra (j.h.); kostýmní výtvarnice: Lenka Černá(j.h.); hudební nastudování: Tomáš Krejčí, Helena Fialová; produkce: Dominika Machalíčková, Gabriela Vojtičková, Vojtěch Kába; vizuál: Kateřina Kábová (j.h.)
II. premiéra 27. 11. 2016.

Mimi Fortunae Brno (sál Břetislava Bakaly, TIC Brno)
Hana Smičková-Látalová: Matka
(první provedení)
výprava: Hana Smičková-Látalová; kostýmní výtvarnice: Martina Kalivodová; pohybová spolupráce: Petr Kolomazník; dramaturg: Zuzana Solčányová
Sonda do niterných rodinných vztahů, hledání, získávání, ztrácení, jejichž výsledkem je pochopení, že připuštění vlastní identity není odmítnutím vzájemné lásky.

Jihočeské divadlo České Budějovice; Loutkohra
(Studiová scéna Malého divadla)
David Košťák – Jan Holec: Kazisvět
(první provedení)
režisér: Jan Holec; asistentka režie: Ewa Kociemska; výprava: Pavla Kamanová; dramaturg: David Košťák
Divadelní cestopis.

Těšínské divadlo Český Těšín; Polská scéna
Henrik Ibsen: Pani z morza
překladatelka: Anna Marciniakówna; režisér: Pavel Ondruch; scénický výtvarník: Michal Syrový; kostýmní výtvarnice: Zuzana Mazáčová; dramaturg: Joanna Wania

Horácké divadlo Jihlava
Kateřina Dušková – Barbora Jandová: Cesta k Betlému
(první provedení)
režisérka: Kateřina Dušková; výprava: Michal Hejmovský (j.h.); hudební spolupráce: Antonín Vidlák (j.h.); dramaturg: Barbora Jandová

Městské divadlo Kladno; Loutkové divadlo Lampion (Divadlo Lampion)
Jaroslav Foglar – Marie Nováková – Tereza Volánková: Záhada hlavolamu
(první provedení)
režisérka: Tereza Volánková; scéničtí výtvarníci: Tereza Bartůňková, Mikoláš Zika; kostýmní výtvarnice:Lucie Šperlová; výtvarníci loutek: Tereza Bartůňková, Mikoláš Zika; hudba: Jan Čtvrtník; dramaturg: Marie Nováková
Dobrodružství klubu Rychlých šípů v temném bludišti pražských Stínadel, která skrývají nebezpečný příběh o přelomovém vynálezu.

Divadlo J. K. Tyla Plzeň; Opereta / Muzikál (Nové divadlo)
Aleš Březina: Liduschka (Baarová)
(první provedení)
libreto: Karel Steigerwald; texty písní: Jiří Ornest; režisér: Roman Meluzín; dirigent: Jiří Petrdlík; dirigent: Dalibor Bárta; choreograf: Lukáš Vilt; scénický výtvarník: Daniel Dvořák; kostýmní výtvarnice: Ivana Brádková

Tantehorse - physical mime theatre Praha (Švandovo divadlo Praha)
Matouš Hekela: The Creep
(první provedení)
 režisérka: Minh Hieu Nguyen;  výprava: Lucia Škandíková; hudba: Matouš Hekela; dramaturg: Matouš Hekela
Snově absurdní pohled na člověka, který se snaží oprostit od vlastního bytí skrze utrpení a vybere si jednu z nejtěžších možných cest, smrtelnou Nemoc. Jak vypadá navazování emocionálního vztahu s plíživou nákazou, která přišla s jediným účelem?


27. 11. 2016
JAMU Brno - Studio Marta
Zoja Mikotová: Dům
(první provedení)
režisérka: Zoja Mikotová; pohybová spolupráce: Zoja Mikotová; hudba: Zdeněk Kluka; výprava: Lucie Sedláčková; dramaturg: Veronika Broulíková; produkce: Martin Srba
Inscenace „Dům" Ateliéru Výchovné dramatiky pro Neslyšící v režii Zoji Mikotové je volně inspirována dramatem Dům Bernardy Alby španělského básníka a dramatika Federica Garcíi Lorcy. Dům je symbolem mnoha protichůdných asociací - je to místo, které symbolizuje bezpečí, ale skrývá i tajemství toho, co se děje uvnitř... A jsou to zejména vztahy a emoce, které se v domě ukrývají - láska, touha, smutek, zoufalství, závist, naděje, krutost a svazující konvence... Příběh žen v domě skýtá mnoho paralel a tím je současný. Vizuálně pohybová inscenace také nabízí divákům prožitek a vhled do vzpomínek a snění jednotlivých aktérek. Kromě vizuálně pohybové složky inscenace je nedílnou součástí hudba a znakový jazyk.


29. 11. 2016
11:55 Praha (Jatka78 Praha)
Já v žádném případě netvrdím, že jsem bůh
(první provedení)
režie: kolektiv 11:55, výprava: Jan Brejcha; produkce: 11:55.
Poslouchám tvou řeč těla. Sleduji, co mi říkáš. Neznám tě. Neznáš mě. Slyšíme se. Vnímáme se. Komunikujeme, a přesto si nerozumíme. Co když jsem někdo jiný, než ten, za koho mě máš? Naslouchej a zkus mi porozumět,… jestli to dokážeš! Informace, které získáváme, se transformují. Často jim rozumíme jinak, než byly myšleny. Přestože jsme si tak blízko, známe jeden druhého?

SpitFire Company Praha (Ponec Praha)
Constellations I. Before I SayYes
(první provedení)
koncepce: Petr Boháč; režisér: Petr Boháč; výprava: Petr Boháč; choreografka: Markéta Vacovská; hudba: Michal Nejtek; dirigent: Peter Vrábel; hudební nastudování: Peter Vrábel; světelný design: Martin Špetlík; produkce: Barbora Repická; produkce: Tereza Havlíčková; produkce: Ludmila Vacková (koordinace)
Spitfire Company & Orchestr Berg
Neexistuje interpretace... ale pouze – jako by to již nestačilo – vzorec o tisíci vzorcích připomínající tisícero impresí záblesků na rozčeřené vodní hladině.
8 hudebníků Orchestru Berg, 5 tanečníků Spitfire Company, remixér, dirigent, choreografka, režisér... všichni společně na zrcadlové scéně tvořící mikrokosmos touhy.





Přílohy

 

Naše portály

Informační centrum českého divadla na Internetu

Pražské Quadriennale scénografie a divadelního prostoru

Norské fondy

Edice Box

Mezikulturní dialog

IDU na Facebooku:

↑ nahoru