Přehled premiér v květnu 2017

 

2. 5. 2017
Pomezí
Lukáš Brychta: Prosíme nesahat!
(první provedení)
Režie: Lukáš Brychta a kolektiv
Inscenace diváky přenese 140 let zpět do minulosti a umožní jim stát se návštěvníky salonu pořádaného přední českou rodinou Palackých a Riegrů. Akce se bude konat v autentickém prostředí – Památníku F. Palackého a F. L. Riegra, který sídlí v bytě těchto dvou velikánů (Palackého 7, Praha 1).


3. 5. 2017
Centrum experimentálního divadla Brno; Divadlo Husa na provázku Brno (Velká scéna DHNP)
Stefano Massini: Dynastie
(česká premiéra)
překladatelka: Irena Novotná; režisér: Michal Dočekal; kostýmní výtvarnice: Sylva Zimula Hanáková; scénický výtvarník: Dragan Stojčevskij; hudba: Ivan Acher; dramaturg: Miroslav Oščatka
Fascinující portrét židovské německé rodiny jako skalpel otevírá útroby historie USA a omračujícím způsobem zachycuje dějiny kapitalismu. Ve Francii inscenace této hry získala cenu divadelní kritiky a nominaci na prestižní cenu Moliere. V Itálii uhranula kritiku i diváky – obdržela 5 cen Ubu. Nyní poprvé přichází do Čech.
V roce 1844 přišel do New Yorku s jediným kufrem. Otevřel maličký obchod a po něm přišli do Spojených států ještě jeho dva bratři. Záhy vybudovali byznys, na jehož konci stála čtvrtá největší banka v USA. Její pád v roce 2008 a rekordní bankrot ve výši 200
 miliard dolarů spustil celosvětovou hospodářskou krizi, jejíž důsledky na vlastní kůži dodnes cítí lidé po celém světě.

Horácké divadlo Jihlava (Malá scéna)
Jevgenij Griškovec: Současně
(česká premiéra)
překladatelka: Vlasta Smoláková; režisér: Ondrej Remiáš; výprava: Ondrej Remiáš; výprava: Lukáš Matěj; hudba: Martin Krajčír; dramaturgie: Ondrej Remiáš, Lukáš Matěj
Ironické monodrama o relativitě našich představ a podivném souběhu věcí, pocitů, postojů a úsudků. Vše, co se ve světě děje, každý nový zážitek ovlivňuje každého z nás, ačkoliv o tom v daném okamžiku člověk nepřemýšlí.

Městská divadla pražská Praha (Rokoko)
Marek Epstein: Mléčné sklo
(první provedení)
Scénické čtení.


4. 5. 2017
Jihočeské divadlo České Budějovice; Opera (Dům kultury Metropol)
Arthur Seymour Sullivan: Mikádo
libreto: William S. Gilbert; překladatel: Michael Žantovský; režisér: Dominik Beneš; dirigent: Martin Peschík; scénický výtvarník: Petr Vítek; kostýmní výtvarnice: Lenka Polášková; choreograf: Tomáš Krivošík; dramaturg: Daniel Detto Mališ

Divadlo na cucky Olomouc
Erlend Loe – Barbora Schneiderová: Ole je frajer
(první provedení)
s použitím překladu: Kateřina Krištůfková; režisérka: Zuzana Burianová; dramaturg: Barbora Schneiderová
Poprvé již 25. 2.2017.
V únoru se z důvodu zranění herce uskutečnila pouze neúplná verze. Premiéra kompletní inscenace byla přesunuta na květen 2017.


5. 5. 2017
Moravské divadlo Olomouc; Opera a opereta (Velké divadlo)
Franz Lehár: Země úsměvů
libreto: Ludwig Herzer, Fritz Löhner; překladatel: Karel Melichar Skoumal; režisérka: Dagmar Hlubková; asistent režie:Petr Hloužek; dirigenti: Tomáš Hanák, Miloslav Oswald; choreograf: Robert Balogh; scénický výtvarník: Jaroslav Milfajt; kostýmní výtvarník: Tomáš Kypta; sbormistr: Lubomíra Hellová; hudební příprava: Milada Jedličková, Lucie Kaucká


6. 5. 2017
Jihočeské divadlo České Budějovice; Loutkohra (Letní plenérové imaginárium)
Alexandre Dumas st. – Janek Lesák: Jenom tři mušketýři
(první provedení)
režisér: Janek Lesák; asistent režie: Ladislav Karda; scénický výtvarník: Karel Čapek; kostýmní výtvarnice: Tereza Vašíčková;  hudba: Ivo Sedláček; dramaturg: Natálie Preslová

Stará Aréna Ostrava
Warren Miller – Pavel Gejguš: Prezydent Krokadýlů
(první provedení)
s použitím překladu: Josef Škvorecký; režisérka: Pavel Gejguš; scénický výtvarník: Radek Otýpka; kostýmní výtvarnice: Natálie Pelcová; hudba: Ondřej Malý; hudba: Vlastimil Burda

Divadlo J. K. Tyla Plzeň; Činohra (Velké divadlo)
Agatha Christie: Past na myši
překladatel: Pavel Dominik; režisérka: Martina Schlegelová; scénická výtvarnice: Pavla Kamanová; kostýmní výtvarnice: Aneta Grňáková; hudba: Jan Čtvrtník; dramaturgie: Vladimír Čepek, Marie Caltová


7. 5. 2017
Oldstars Praha (H2O - umělecký prostor)
Marius von Mayenburg: Mučedník
překladatelka: Kateřina Bohadlová; režisér: Tomáš Staněk


8. 5. 2017
Relikty Praha (Venuše ve Švehlovce)
Josefína Formanová Adam Pospíšil:  MEDEA krvácí
(první provedení)
režie: Josefína Formanová, Adam Pospíšil
Existují lidé, kteří z vlastní vůle nebo vlivem vnějších okolností nechtějí, nemohou či by možná neměli býti rodiči. Kdo jsou? Co dělají? Čeho se vzdávají a co naopak mohou získat? MEDEA krvácí je zpěv veselého zástupu plačících žen. Divadelní studie (ne)dobrovolné neplodnosti. Autorská variace na euripidovské téma pro 4 ženy, 1 muže a VÁS!


11. 5. 2017
Centrum experimentálního divadla Brno; Divadlo U stolu (Sklepní scéna DHNP)
Harold Pinter: Návrat domů
překladatel: Milan Lukeš; režisér: Lukáš Kopecký; hudba: Mario Buzzi; výprava: Veronika Watzková; dramaturg: Martin Sládeček; produkce: Vanda Košuličová
Podle mnohých nejlepší hra britského nositele Nobelovy ceny za literaturu Harolda Pintera z roku 1964 nabízí šestero skvostných hereckých příležitostí a jedno šokující vyústění. Je plná nečekaných zvratů, kafkovsky vykloubená a bestiálně pravdivá.

Národní divadlo Praha; Činohra (Nová scéna ND)
Daniel Špinar – 420PEOPLE a kol.: Křehkosti, tvé jméno je žena
(první provedení)
režisér: Daniel Špinar; choreografka: Nataša Novotná; scénická výtvarnice: Lucia Škandíková; kostýmní výtvarnice: Linda Boráros; světelný design: Pavla Beranová; dramaturg: Marta Ljubková
II. premiéra 18. 5.2017
Koprodukce činohry ND a souboru 420PEOPLE.
Žena jako objekt, žena jako téma, žena jako žena. Inscenace vzniká ve spolupráci činoherního souboru a taneční skupiny 420PEOPLE, která jednak patří mezi stálé hosty Nové scény a pak také představuje špičku domácí taneční scény.
Z mnoha různých možností se vydáváme cestou zkoumání „situace ženy“ v běhu času
 a v divadle. Výjimečná česká herečka ve světě pohybu a zároveň ve světě
mužů - i to je způsob, jak na Nové scéně vyzkoušet žánrové přesahy a naše herce a
 tanečníky vystavit zcela novým výzvám.


12. 5. 2017
Divadelní společnost Petra Bezruče Ostrava
C. D. Payne – Kateřina Menclerová: Mládí v hajzlu
(česká premiéra)
s použitím překladu: Tamara Váňová; režisérka: Janka Ryšánek Schmiedtová; scénická výtvarnice: Lucie Labajová; kostýmní výtvarnice: Markéta Sládečková; hudba: Michal Sládeček; dramaturg: Kateřina Menclerová

Cirk La Putyka Praha (Jatka78)
Maksim Komaro: Batacchio
(první provedení)
režisér: Maksim Komaro; choreografka: Ilona Jäntti; scénický výtvarník: Hynek Dřízhal; kostýmní výtvarnice: Kristina Nováková Záveská; hudba: Jan Balcar; světelný design: Jan Mlčoch; produkce: David Ostružár
Inscenace Batacchio se inspiruje poetikou starých kočovných divadelních společností, které ve svých představeních volně spojovaly všemožné druhy lidských dovedností a výtvorů. Od cirkusových čísel a divadelních a hudebních scének přes zázraky tehdejších nových technologií až po ukázky anatomických anomálií zvířat i lidí.

Divadlo NaHraně Praha (Divadlo Kampa)
Jane Bodie: Čtyřhra
(česká premiéra)
překladatel: Matouš Turek; režisér: Jiří Hajdyla; výprava: Andrijana Trpkovic; hudba: Ivo Sedláček; dramaturg: Ondřej Novák; produkce: Petra Náhlíková, Eliška Chmelíková

Masopust Praha (Divadlo Komedie)
Martin Dohnal – Jean Genet – Bedřich Bridel – Miloslav König: Deník zloděje
(první provedení)
výchozí idea: Tereza Marečková; režisér: Jan Nebeský; scénický výtvarník: Jan Nebeský; kostýmní výtvarnice: Petra Vlachynská
Mysteriózní opera na texty Jeana Geneta (biografie Deník zloděje) a Bedřicha Bridela (Co Bůh? Člověk?) pro jednoho činoherce - zpěváka.


13. 5. 2017
Těšínské divadlo Český Těšín; Česká scéna
Gustav Oplustil – Miloslav Čížek – Karel Hašler: Písničkář
(první provedení)
režisér: Miloslav Čížek; výprava: Jan Dušek; choreograf: Jaroslav Moravčík; hudební spolupráce: Miroslav Liška, Tomáš Treichel; dramaturg: Ivan Misař

Horácké divadlo Jihlava
August Strindberg: Hra snů
překladatel: Josef Vohryzek; úprava: Zbyněk Srba, Barbora Jandová; režisér: Zbyněk Srba (j.h.); scénický výtvarník: Petr Kastner (j.h.); kostýmní výtvarnice: Kateřina Hájková (j.h.); hudba: Vladimír Franz; dramaturg: Barbora Jandová

Východočeské divadlo Pardubice
Martin Sperr: Lovecké scény z Dolního Bavorska
překladatelka: Valerie Sochorovská; režisér: Filip Nuckolls (j.h.); scénický výtvarník: Lukáš Kuchinka; kostýmní výtvarnice: Lucie Šperlová; hudba: Ondřej Švandrlík; dramaturg: Zdeněk Janál (j.h.)
II. premiéra 14. 5.2017

Divadlo J. K. Tyla Plzeň; Opereta / Muzikál (Nové divadlo)
Leonard Bernstein – Arthur Laurents Stephen Sondheim: West Side Story
překladatel: Jiří Josek; původní režijní koncepce: Jerome Robbins; režisér:Lumír Olšovský; asistent režie: Martin Šefl; hudební nastudování: Kryštof Marek; dirigenti: Kryštof Marek, Dalibor Bárta; scénický výtvarník: Dragan Stojčevskij; kostýmní výtvarnice: Kateřina Bláhová; světelný design: Jakub Sloup; choreograf: Lukáš Vilt; sbormistr: Sára Bukovská; dramaturg: Pavel Bár

JT Promotion Plzeň (Divadlo Palace Praha)
Sébastien Thiéry: Dva nahatý chlapi
překladatel: Jaromír Janeček; režisér: Antonín Procházka; kostýmní výtvarnice: Lenka Polášková


15. 5. 2017
ROXY / NoD Praha
Linda Dušková – Natálie Preslová: Sandman
(první provedení)
režisérka: Linda Dušková; asistent režie: Lukáš Černý; výprava: Adriana Černá; světelný design: Lukáš Jíra; hudba: Maxmilian Hruška; dramaturg: Natálie Preslová

Městské divadlo Zlín (Dílna)
Fjodor M. Dostojevskij – Jiří Jelínek:Raskolnikov - přešetření
(první provedení)
režisér: Jiří Jelínek; výprava: Barbora Čechová; výtvarnice loutek: Barbora Čechová; hudba: Zdeněk Král; dramaturg: Vladimír Fekar
Řekne se Zločin a trest. Dostojevskij. Raskolnikov. A každý očekává zasmušilou psychologickou sondu do duše zločince. Ale v režii Jiřího Jelínka na Raskolnikova a jeho oběti nepůjdeme jemným decentním skalpelem! Ale rovnou rázně a řízně sekyrou! Naporcujeme mozek vraha! Zatneme čepel do samotné skutkové podstaty! Rozštípeme prostředí, z něhož Raskolnikov vzešel! Srovnáme, urovnáme, přešetříme příčiny a důsledky jeho činu, chcete-li zločinu! Zkrátka pitvorná divadelní pitva s kabaretní lehkostí, lehce hořká, hořce směšná, místy tragicky trapná, místy trapně až útrpně tragická. Jaká je to doba, která nutí Raskolnikovy zabíjet lichvářky? Jak si můžeme myslet, že zločinem spasíme svět? Proč má Raskolnikov ten zločin vůbec na svědomí? Nemá konec Raskolnikova na svědomí jeho vlastní svědomí? Expresivní kabaret, v němž temně vyhlížející svět porážíme smíchem.


17. 5. 2017
BodyVoiceBand Praha (Studio ALT@ - Hala 30)
Elfriede Jelinek: Milovnice
překladatelka: Jitka Jílková; režisérka: Jaroslava Šiktancová; scénický výtvarník: Pavel Kodeda; výtvarná spolupráce: Zuzana Burianová; hudební spolupráce: Martina Bačová; dramaturgie: Tereza Verecká, Zuzana Burianová
Poprvé již 19. 12. 2016 - Work in Progress.
Adaptace „brutálního“ románu pro ženy. Příběhy dvou žen: Brigity a Pauly. Ani jedna v tuto chvíli nemá budoucnost. Příběh o tom, kterak žena k osudu přišla.

Divadlo Minor Praha (Malá scéna)
Radim Vizváry: Koukej, svět!
(první provedení)
režisér: Radim Vizváry; výprava: Lucia Škandíková; hudba: Matěj Kroupa; dramaturg: Petra Zichová
Voda. Oheň. Země. Vzduch. Rostliny. Zvířata. Člověk. Ale jak to spolu souvisí? Zorientovat se ve světě kolem nás není jednoduché ani pro dospělé a co teprve pro ty nejmenší! Co jsou to třeba živly, koloběh dne a noci, jak roste rostlina a další zdánlivě obyčejné jevy se dětem hravě, pohybově a beze slov pokusí přiblížit dva mimové. Mimochodem - jedním z nich a zároveň režisérem inscenace je v současné době jeden z nejprogresivnějších mimů, Radim Vizváry.

Wariot Ideal Praha (Divadlo Alfred ve dvoře)
Jan Dörner Vojtěch Švejda Jan Kalivoda Patrik Vojtíšek Mikoláš Zika: Letci
(první provedení)
režie: kolektiv; výtvarná spolupráce: Jan Brejcha, Robert Smolík, Mikoláš Zika; kostýmní výtvarnice: Daniela Klimešová; produkce: Milena Dörnerová
Na křídlech 311. bombardovací perutě RAF.


18. 5. 2017
AMU DAMU DISK - Divadelní studio Praha
Fjodor M. Dostojevskij – Norbert Závodský – Kateřina Slezáková: Běsi
(první provedení)
s použitím překladu: Taťjána Hašková, Jaroslav Hulák; režisér: Norbert Závodský; scénický výtvarník: Martin Šimek; kostýmní výtvarník: Vojtěch Hanyš; světelný design: Karlos Šimek; dramaturg: Kateřina Slezáková; produkce: Jan Bouša, Anna Chlíbcová, Jáchym Vrecion
Hrají studenti 3. ročníku KČD.
Kéž bys byl studený anebo horký! Ale že jsi vlažný a ani studený ani horký, vyplivnu tě ze svých úst. Člověk je tvor, který dokáže všechno. Vyrobit stroj. Vyrobit stroj, který vyrobí další stroj. Stvořit zlo, které poběží samovolně tisíc let, bez dalších zásahů.

Divadlo MANA Praha
Milan Deutsch: Červený Kukiš aneb Sorry jako!
(první provedení)
režisér: Ivo Šorman; choreografka: Klarisa Pivodová; pohybová spolupráce: Klarisa Pivodová; výprava: Hana Dvořáková
Kontroverzní kabaret. Ve spolupráci s EMD production a Divadelním studiem NEKLID.
Už název napovídá, že půjde o ostrou politickou satiru. Autoři hry si však kladou za
 cíl pobavit i diváka, kterého politika nezajímá. Půjde o zábavný - a do jisté míry interaktivní - kabaret. Divák se totiž stane přímým účastníkem natáčení absurdní televizní talkshow.

Prague Shakespeare Company Praha (Divadlo Na Prádle)
Mitch Leigh – Dale Wasserman Joe Darion: Man of La Mancha
režisér: Lane Davies; výkonní producenti: Bob Bodreaux, Bill Roberts
Nastudováno v angličtině, uvedeno s českými titulky (autor titulků: Pavel Šrut). Inscenace vznikla s podporou Instituto Cervantes v Praze.


19. 5. 2017
Divadlo pod Palmovkou Praha
Gustave Flaubert – Iva Klestilová: Paní Bovaryová
(první provedení)
režisér: Michal Lang; scénický výtvarník: Jan Dušek; kostýmní výtvarnice: Malgorzata Matera; hudba: Sebastian Lang; dramaturg: Iva Klestilová
Dramatizace slavného románu o hledání rodinného štěstí, nevěře a finanční a morální krizi. Ema je provdána svými rodiči za venkovského lékaře, Karla Bovaryho. Ten svoji ženu bezmezně miluje, ale Ema upadá do monotónnosti manželského života. Spojení Emy a Karla vyvolává u mnohých lidí údiv. Nedokáží si vysvětlit, co tyto dva lidi vlastně spojuje. Proč spojila tak krásná žena, jakou je Ema, svůj život s mužem, který je nudný, nespolečenský a ustrašený? I proto se Ema stává terčem touhy některých mužů. A nakonec jim podlehne. Přitom jen touží po ujištění, že je milována, to však nachází pouze u milenců, u svého muže nikoli. Hlavním tématem je nenaplněná láska a peníze. Paní Bovaryová přichází o iluze a uchyluje se ke krajnímu řešení...


20. 5. 2017
Městské divadlo Brno; Činohra (Činoherní scéna)
Kateřina Tučková – Dodo Gombár: Žítkovské bohyně (krev je krev)
režisér: Dodo Gombár; asistentka režie: Anna Marie Formánková; výprava: Eva Jiřikovská; světelný design: David Kachlíř; hudba: David Rotter; hudební spolupráce: František Školař; dramaturgická spolupráce: Jiří Záviš; dramaturg: Martina Kinská; produkce: Zdeněk Helbich

Divadla Kladno; Loutkové divadlo Lampion
Jiří Šponar – Tereza Karpianus: Superkluk
(první provedení)
režisér: Jiří Šponar; výprava: Kateřina Štolcpartová; hudba: Jindřich Čížek; dramaturg: Tereza Karpianus
Dobrodružný prázdninový příběh o tom, jak se stát Superklukem se zvláštními schopnostmi, ale také o tom, jak zůstat super i bez nich. Loutková pohádka pro děti od 5 let.

Divadlo J. K. Tyla Plzeň; Činohra (Malá scéna Nového divadla)
Marius von Mayenburg: Živý obraz
překladatel: Michal Kotrouš; režisér: Ondřej David; scénická výtvarnice: Lucia Škandíková; kostýmní výtvarnice: Zuzana Krejzková; hudba: Jakub Kudláč; dramaturg: Vladimír Čepek

Oldstars Praha (H2O - umělecký prostor Praha)
Koffi Kwahulé: Bintou
překlad: Michal Lázňovský, Matylda Lázňovská; režisér: Tomáš Staněk

SpitFire Company Praha (Palác Akropolis)
Miřenka Čechová Petr Boháč: Fragmenty milostných dopisů
(první provedení)
Režie: Miřenka Čechová, Petr Boháč; hudba: Eliška Cílková; dramaturg: Dominika Špalková
Tanečně divadelní inscenace prolnutá do tématické výstavy. Umělecké objekty výtvarníků: Paulina Skavová, Klára Jirková, Michal Pěchouček, Jan Mika, Jakub Tauš, Jan Zdvořák, Pavel Příkaský, Takao Kanemach, Tereza Fišerová, Mariana Jůdová, Eva Chudomelová, Zuzana Šrámková, Lukáš Houdek. Obrazy umožňující žít to, po čem toužíme i z čeho povědomě máme strach.


21. 5. 2017
Karlovarské městské divadlo
Jana Pithartová: Konec strašidel ve Svatošských skalách
(první provedení)
režisér: Jiří Seydler

Komorní činohra Praha (Divadelní klub Troníček)
Oskar Bábek: Pohasly forbesy
(první provedení)
režisér: Jiří Bábek; výprava: Ľubica Bábek Melcerová; hudba: Zdeněk C. Dočekal; produkce: Jiří Bábek


25. 5. 2017
Divadlo v Dlouhé Praha
Anton Pavlovič Čechov: Racek
překladatel: Leoš Suchařípa; režisér: SKUTR; kostýmní výtvarnice: Simona Rybáková; scénický výtvarník: Jakub Kopecký; hudba: Petr Kaláb
Jedna z nejznámějších světových her, kde se mluví o něčem jiném, o něčem jiném se žije a o něčem jiném je život.

Národní divadlo Praha; Činohra (Stavovské divadlo)
Václav Kliment Klicpera – Milan Šotek: Mlynářova opička
(první provedení)
režisér: Štěpán Pácl; scénický výtvarník: Andrej Ďurík; hudba: Jakub Kudláč; kostýmní výtvarnice: Eva Jiřikovská; dramaturg: Jan Tošovský
II. premiéra 26. 5.2017

ROXY / NoD Praha; Díra Na Trhu
Wiliam Valerián – Barbora Jánová – Šimon Pliska – Petr Sedláček: Interdimenzionální čočka
(první provedení)
režisér: Wiliam Valerián; pohybová spolupráce: Šimon Pliska; hudba: Wiliam Valerián; dramaturg: Barbora Jánová; produkce: Barbora Jánová


26. 5. 2017
Divadlo F. X. Šaldy Liberec; Balet (Malé divadlo)
Posedlost baletem II. - Liberec hledá talent
(první provedení)
libreto: Barbora Kubátová; režisérka: Barbora Kubátová; scénická výtvarnice: Barbora Kubátová; dramaturg: Helena Syrovátková
Členové baletu DFXŠ se podíleli na libretu, režii, choreografii a návrzích kostýmů.
Hudba: koláž.
Květnová premiéra v Malém divadle nabídne pokračování úspěšné zábavné inscenace Posedlost baletem. A protože víme, že naši diváci jsou již poučeni a znalí, ponoří se následující Posedlost baletem II ještě hloub do nekonečného vesmíru tance a baletu. Opět vyzveme ke spolupráci kolegy herce a stejně jako v minulé Posedlosti vám nabídneme pestrou mozaiku tanečních a baletních čísel v choreografii členů souboru. Těšit se můžete na historické milníky dějin tance a baletu, ale i různé žánry, styly či folklorní tance.

Divadlo Alfa Plzeň
Vít Peřina: Tři siláci (na silnici)
(první provedení)
režisér: Tomáš Dvořák; výprava: Ivan Nesveda; výtvarník loutek: Ivan Nesveda; hudba: Petr Vydarený; texty písní: Vít Peřina; dramaturg: Petra Kosová
22. 5. 2017 - ranní premiéra
26. 5. 2017 - večerní premiéra

Divadlo na Vinohradech Praha
František Langer: Periferie
režisér: Martin Huba; scénický výtvarník: Jozef Ciller; kostýmní výtvarník: Peter Čanecký; dramaturg: Jan Vedral

Divadlo Ungelt Praha
Gail Louw: Miss Dietrich lituje
(česká premiéra)
překladatelka: Jitka Sloupová; režisér: Radovan Lipus; scénický výtvarník: Radovan Lipus; kostýmní výtvarnice: Alena Schäferová; dramaturg: Pavel Ondruch
Matka a dcera, strhující rodinný souboj. Láska a sebeláska. Zlatý prach slávy a neúprosný čas. Věčná bitva s minulostí. Kdo zvítězí?

Lachende Bestien Praha (Venuše ve Švehlovce)
Lachende Bestien: Sezuan
(první provedení)
režisér: Michal Hába
Nový autorský projekt divadelní skupiny Lachende Bestien založený na Brechtově Dobrém člověku ze Sečuanu a jeho teoretických textech, dále inspirováno knihou Sapiens J. N. Harariho. Čtyři herečky na jevišti na půdorysu Brechtovy hry vypovídají o feminismu, lásce, kapitalismu a životě v pravdě dnes. Demonstrace, politika a Verfremdungseffekt.


27. 5. 2017
Těšínské divadlo Český Těšín; Polská scéna
Paul Barz: Kolacja na cztery ręce (Mögliche Begegnung)
překladatel: Jacek St. Buras; režisér: Michael Tarant; scénický výtvarník: Michael Tarant; kostýmní výtvarnice: Agata Kokotek; dramaturg: Joanna Wania

Naivní divadlo Liberec
Vít Peřina: K šípku s Růženkou
(první provedení)
režisérka: Michaela Homolová; hudba: Filip Homola; výprava: Robert Smolík

Národní divadlo moravskoslezské Ostrava; Činohra (Zkušebna Divadla Antonína Dvořáka)
Brad Fraser: Teď mě zabij
(česká premiéra)
překladatel: Pavel Dominik; režisér: Janusz Klimsza; scénický výtvarník: Michal Syrový; kostýmní výtvarnice: Marcela Lysáčková; výběr hudby: Vít Roleček, Robert Finta; odborný poradce: Daniel Kozák; dramaturg: Pavla Bergmannová

Švandovo divadlo na Smíchově Praha
Natalie Kocáb: Pohřeb až zítra
(první provedení)
režisér: Daniel Hrbek; asistent režie: Jacob Erftemeijer; výprava: Jozef Hugo Čačko; hudba: Michaela Poláková; dramaturg:Martina Kinská; produkce: Jitka Dvořáková
Komedie o jedné rodinné večeři aneb jak také může vypadat návrat domů. V předvečer pohřbu své matky pořádá Alžběta (55 let) večeři, na kterou jsou pozváni její bývalý manžel David (50 let) i její tři děti, z nichž s ní bydlí už jen nejmladší syn Miky (19 let). Obě dospělé dcery Andy (32) a Tess (30) již mají své vlastní životy. Všem, včetně bývalého manžela, chce Alžběta představit svého nového partnera - Jiřího (58 let). Jiří je na první pohled jiný. Ale i kdyby nebyl, je tu jednou provždy vetřelcem. Od začátku je zřejmé, že tato večeře poklidná nebude. Otevírají se staré i současné rány a roztáčí se kolotoč bizarních, absurdních a komických situací, jaké se při běžné večeři nedějí. A k tomu všemu se přidá dosti výstřední televizní vysílání a cosi v kufru, který zatím čeká v předsíni. Začíná tu kapat krev. Nyní už jen přijít na to, z koho teče. Pohřeb až zítra je komedie možná i o vaší o rodině.


28. 5. 2017
Slezské divadlo Opava; Činohra
Moira Buffini: Večeře
překladatelka: Lucie Kolouchová; režisér: Petr Štindl; scénický výtvarník: Petr B. Novák; kostýmní výtvarnice: Jitka Fleislebr; hudba: Petr Hromádka; dramaturg: Alžběta Matoušková
Tragikomedie ostrá jako nůž šéfkuchařky.

Holektiv Praha (La Fabrika)
Andrea Vykysalá Karolina KřížkováEva Stará: Kaffeeklatsch
(první provedení)
režie: Andrea Vykysalá, Karolina Křížková, Eva Stará; pohybová spolupráce: Adéla Laštovková-Stodolová; scénická výtvarnice: Anežka Kalivodová; kostýmní výtvarnice: Barbora Procházková
Autorské představení s tancem, akrobacií a kávou. Kávovar svítí. Káva teče. Kaffee! Ženy sedí. Klevetí. Klatsch! Kaffeeklatsch.


30. 5. 2017
Tantehorse - physical mime theatre Praha (Palác Akropolis)
Viktor Černický: The Creep
(první provedení)
režisérka: Miřenka Čechová; scénická výtvarnice: Lucia Škandiková; hudba: Matouš Hekela;  dramaturg: Matouš Hekela; produkce:Jakub Urban
Deník radikálního introverta. Pohybově hudební dílo pro jednoho performera a ozvučenou scénu. Inscenace nově nastudovaná a přeobsazená z důvodu zrušení listopadové premiéry. 



Přílohy

 

Naše portály

Informační centrum českého divadla na Internetu

Pražské Quadriennale scénografie a divadelního prostoru

Norské fondy

Edice Box

Mezikulturní dialog

IDU na Facebooku:

↑ nahoru